Politique de remboursement
Nous avons une politique de retour de 30 jours, ce qui veut dire que vous avez 30 jours après la réception de votre produit pour demander un retour.
Pour être éligible à un retour, votre item doit être dans sa condition original, inutilisé et non-porté, avec les étiquettes et dans son emballage d'origine. Vous aurez également besoin d'un reçu de ventre original.
Pour demander un retour, vous pouvez nous contacter à info@chameleonshoes.ca. Veuillez noter que les retours doivent être envoyés à l'adresse suivante : 527 Dundonald Street, suite #171, Fredericton, Nouveau Brunswick, E3B 1X5.
Si votre retour est accepté, nous vous enverrons une étiquette de retour ainsi que des instructions indiquant où et comment envoyer votre colis. Les items qui nous sont retournés sans qu'un retour ait d'abord été approuvé ne seront pas acceptés.
Vous pouvez toujours nous contacter pour toute question concernant un retour à info@chameleonshoes.ca.
Damages and issues
Please inspect your order upon reception and contact us immediately if the item is defective, damaged or if you receive the wrong item, so that we can evaluate the issue and make it right.
Exceptions / non-returnable items
Certain types of items cannot be returned, like perishable goods (such as food, flowers, or plants), custom products (such as special orders or personalized items), and personal care goods (such as beauty products). We also do not accept returns for hazardous materials, flammable liquids, or gases. Please get in touch if you have questions or concerns about your specific item.
Unfortunately, we cannot accept returns on sale items or gift cards.
Exchanges
The fastest way to ensure you get what you want is to return the item you have, and once the return is accepted, make a separate purchase for the new item.
European Union 14 day cooling off period
Notwithstanding the above, if the merchandise is being shipped into the European Union, you have the right to cancel or return your order within 14 days, for any reason and without a justification. As above, your item must be in the same condition that you received it, unworn or unused, with tags, and in its original packaging. You’ll also need the receipt or proof of purchase.
Refunds
We will notify you once we’ve received and inspected your return, and let you know if the refund was approved or not. If approved, you’ll be automatically refunded the total amount paid less the cost of return shipping on your original payment method within 10 business days. Please remember it can take some time for your bank or credit card company to process and post the refund too.
If more than 15 business days have passed since we’ve approved your return, please contact us at info@chameleonshoes.ca.